Wednesday, January 27, 2010

entri berani mati



Semalam saya jengah masuk bilik bombok..

Bombok ialah adik bongsu saya yang paling kecil.. tapi hakikatnya dia yang paling besar sekali kalau nak dibandingkan dengan 2 orang kakaknya..

Biasalah tu kan.. dah nama pun 'budak kuat makan' standardlah..sebab itu nama dia bombok..
Dah dekat 3 minggu dia di PLKN Masjid Tanah..
Ntah-ntah dia dah mengecil sekarang ni.. takpe nt kita tgk secara live baru boleh tau.

Tiba-tiba saya terpandang gambar bombok bersama seorang budak lelaki..
Oohh.. budak 'Iqbal' ni rupanya.. Iqbal adalah bekas kekasih bombok..
Saya selalu curi-curi baca msg dlm inbox dia.. berbakul-bakul kata semangat dari kawan-kawan bombok selepas mereka putus cinta tak lama dulu.. gatal kan dia.. nak SPM pun nak dok gatai lagi! Tapi takpe nasib baik dia pandai.

Biasalah setiap org mesti ada pengalaman cinta monyetkan.. teringat dulu, masa saya sekolah rendah lagi..kecik-kecik dah pandai dah. Ada seorang senior yang sgt hensem.. saya sangat suka tgk dia.. hari-hari saya cari peluang nak tgk dia..tapi dari jauhlah.
Saya curi-curi tengok nama dia.. 'NAZARUL'.. :)

Satu hari dia dtg dekat saya..terus catit nama saya sebab dia ckp saya kena denda conteng papan hitam.. oh ye dia pengawas sekolah.. bila masa pulak aku conteng papan hitam ni??

Tapi saya buat bodoh je sebab dlm masa yang sama teruja tgk dia dekat-dekat (eceh).. esoknya, saya terima surat.. siap ada bedak wangi-wangi lagi tauuu.. surat dari dia.. surat dari orang yang sangat saya suka.. Mmg saya sangat suka dengan dia.. tapi bila dalam surat dia tulis I LOVE YOU.. saya jadi benci.. terus menyampah dengan dia.

Kenapa eh?bukan ke saya suka dia?

Sejak hari itu saya langsung tak cakap dgn dia dah.. dalam hati saya ty, 'kenapa dia ckp I Love You? kita kan budak kecil lagi..mana boleh cakap mcm tu'. Last day sebelum cuti sekolah..dia datang dan minta maaf.. saya senyum.. oh mmg itu yang saya tunggu selama ni rupanya.. tapi, hari itu hari terakhir sekolah..lepas ni saya takkan jumpa dia lagi dah.

Dulu saya rajin.. rajin search nama dia dalam internet.. dari friendster..ke yahoo..ke google.. semua saya try..sebab nak cari orang nama Nazarul.. tapi tak jumpa.. tapi kalau jumpa pun, saya nak buat apa?
Untuk apalah saya cari dia.. itu semuakan cinta budak kecik..cinta budak sekolah.. mmg saya suka dia, tapi setakat suka aje.
Dengan pae, saya suka..eh tak..lebih dari suka.. saya cinta.. ye.. cinta.. cinta mati saya :)
Nazarul?saya pedulik hapa.


bombok bersama cinta monyetnya..boleh tahan jugak taste adik aku! saya gerenti akan jadi mangsa amukan bila dia tgk gbr ni.


*saya tak penah cerita benda ni dgn pae.. harap-harap saya tak 'dijumpai mati dicekik dan dibungkus dalam almari baju'..hihihi ;p



12 comments:

Ezzah said...

ahahhaahaha...i'm the one who will story about this to pae!!



>:) *evil*

hohohohoh...ishk...esok nk balik melaka kannnnnn??

aiyoookkk tak tahuuu... :))

fatenton said...
This comment has been removed by the author.
fatenton said...

ezah, takpe laki i sporting~ hohohohoho ;p

goblogbyfarah said...

woi bombok marah woiiii!!!!!!!!!

Madamme Anne said...

rase nak ketawa terbahak2 jer baca entri fateen ni

-Sara- said...

eii xmaluu story cinta monyet dea...hehhehe :P

♥Eyza Qhairy♥ said...

Faten~ Mmg entri brani mati betol laa..

1) Pecah rahsia, kantoi ngan pae..

2) Mmg sure adik awk ngamok gile + mrajuk..

Haha..;p

bobo comel said...

hahahaaha..faten xde citer :p

Lady of Leisure said...

dah balik melaka ehem...

d.a.m.i.q.u.l.a said...

oit oit selambe je die masuk bilik org godek2 rahsia org yeeee hehe

susudalambotol said...

bercinta masa sekolah adalah paling kelakar!

h-huda said...

Eh,aktiviti menggoogle dan meyahoo nama crush neh mcm penah ja i buat.

muahahaha.