Thursday, May 6, 2010

5th monthlyversary


Today is 6th of May..
Alhamdulilah.. we've been together for 5  months already..
5 bulan rasa macam baru 5 hari..
Masih jauh lagi perjalanan kami.. 
Walaupun saya masih terkilan, becoz am still here..apart from him..
Tapi takpe, kemanisan tetap terasa bila berjumpa hanya di hujung minggu.. 
Ntah-ntah lebih manis dari yang biasa..
I'm so glad to be a wife..
Tiada yang lebih indah dari itu..

Sometimes,
Saya pelik kenapa mesti ada kecurangan bila sudah berumahtangga..
Saya jijik dengan mereka yang bukan main mesra di depan, tapi belakang..flirting with someone else!
Hipokrit!
Saya jijik dengan alasan 'kawan aje'..
Sungguh saya tak hormat manusia mcm ni..
Takde istilah kawan aje bagi saya kalau sudah siang malam pun asyik bertanya khabar..
Sudah ada yang halal di sisi..
Sudahlah..cukup-cukuplah..
Anak sudah berderet..masih cakap tak cinta..masih cakap tak bahagia..
Uweekkkk..
Hmmm zaman sekarang ni lelaki ke perempuan ke sama je..

Saya juga bukan manusia yang baik dan sempurna..
Tapi semestinya saya sentiasa beringat..
Ini semua pinjaman saje.. sampai bila nak seronok je keje?
Senang je kalau nak hidup bahagia..
Iman kena ada..
Kalau ada iman, insyaallah semua nampak mudah je depan mata..

Harap-harap suami akan jaga saya sampai bila-bila..
Semai cinta nan satu ini sampai ke hujung nyawa :)


*Adamaya punye penangan la ni..


12 comments:

~yaya~ said...

duk jauh2..bila jmpa weekend, rasa asik nk dating jek kan?hehe..i nih dh setahun lebih jauh2..bila jmpa pon jarang sgt nk argue ke pe..bagus jugak..hehe..it's ok darl..tulaa namanya pengorbanan..hopefully berbaloi :)

Lady of Leisure said...

masih pengantin baru ni hehehe... honeymoon sepuasnya sementara masih berdua... syokkkk sangat... hehehe

Ezzah said...

happy monthlyversary!!

pray all the best 4 u! :)

maya amir said...

dalam marriage, kene byk tolak ansur & kene byk kepercayaan:)

TK said...

Good Luck to you..perjalanan hidup adik masih panjang. Apa2 doa jangan putus2 supaya rumahtangga sentiasa bahagia dan diberkati.Dugaan hidup macam-macam dtg silih berganti...BTW, org yg cakap kawan saje tapi siang mlm tanya khabar tu mmg tipu..mmg ada affair hehe.

sarahunny said...

congrats sis! hehe. smoga t dapat babies cute cute mcm sis, haa! semoga kekal ke akhir hayat.

fatenton said...

yaya,
betul tu.. rasa seronok jugak sebab bila jumpe tu lepas rindu dendam simpan 5 hari..hihihi

fatenton said...

lady,
syookkkkkkk :D

fatenton said...

ezah, tq dear :*

fatenton said...

maya amir,
setuju :)

fatenton said...

TK,
Thank u TK..
memang saya sentiasa berdoa semoga kekal spi bila2..amin

fatenton said...

sarahunny,
tq dear.. :*