Tuesday, April 12, 2011

terlebih emosi

Perkembangan fatenton hari ini..
Sekarang ni dah mula rasa sakit-sakit pinggang..sakit belakang..
Badan pulak angin je memanjang..makan angin..tak makan lagilah angin..

Kalau sebelum ni jalan pun still laju lagi..
Tapi sekarang ni dah rasa mengah-mengah sikit..
Kalau buat kerja rumah, kdg-kdg rasa mcm nak pitam..

Tapi dalam byk-byk benda..
Emosi dalam diri yang paling kena kawal sekali..
Yelah..ibu mengandungkan.. mcm-mcmlah hal dlm fikiran ni..
Selalunya bila saya rasa down, saya akan cepat-cepat tenangkan diri..
Tak naklah sedih-sedih tak elok untuk baby..

Tapi mlm tadi hati ni rasa sayu je..
Balik dari keje, badan rasa letih sgt..
Sakit belakang makin menjadi-jadi..
Mungkin sebab drive lama ditambah dgn jem..
Selalunya bila rasa lenguh-lenguh memang sedap bila kena urut..
Tapi malam tadi pae takde, mummy daddy pun takde..
Jadinya fatenton kenalah urut badan sendiri..

Pukul 9 mata dah start ngantuk..
Pae called, saying good nite..
Selalunya mesti borak-borak sakan dulu..
Oh makin bertambah rasa sayu di hati..

Mcm biasa, baby jadi lebih aktif bila dah sampai time nak tido..
Selalunya, saya akan main-main dengan die dulu..
Usap-usap perut sambil tegur-tegur dia..
Kadang-kadang terasa dia menegang.. tgh menggeliat kot..
Saya usap-usap kepala dia.. saya tahu itu kepala baby pun sebab doct yang bgtau..
Keras je duk kat atas pusat ni..
Kaki dia pulak bukan main lagi tendang sana tendang sini..

Tiba-tiba saya dapat rasa baby bergerak..
Gerak bukan mcm  biasa tapi lebih kepada mcm nak pusing..
Saya usap kepala dia, memang dah berubah sikit kedudukan..
Semakin lama makin ke kiri..
Saya bagi semangat pada baby..
"Baby nak pusing ke, ok baby.. pusing, pusing sayang"..
Sesungguhnya saya dpt rasakan pergerakan baby yang seperti mengesot-ngesot dalam perut..

Tapi tak lama lepas tu baby diam..
Saya usap-usap, ohh kepala baby dah kembali kat tempat asal..betul-betul atas pusat ni..

Saya katakan pada baby..
 "baby, takpelah sayang..kalau  tak dpt pusing pun takpe.. yang penting baby sihat ye.. sian baby"..

Saya terus usap-usap baby..
Takde sape di sisi untuk berkongsi..
Tumpah jugak air mata ini..

Mood: Sedih  :(

13 comments:

eMMe said...

sabar byk2 tau Faten, hope semua dipermudahkan...jgn sedih2, tak elok tau....take care!

axie said...

Emosi time peknen mmg camtu.. tak stabil..bila2 masa jek boleh sedih.. down..pastu nanges..
Sabar k..

axie said...

Emosi time peknen mmg camtu.. tak stabil..bila2 masa jek boleh sedih.. down..pastu nanges..
Sabar k..

InaAchik said...

bersabar ye syg... x lama dah...

Hasnah said...

insyallah.. dah sampi masa nati baby pusing ya. Xmo sedih2 ya =)

h-huda said...

tumpah jugak air mata baca.tadik gih check up tanpa encik suami jugak.1st time dengar heart beat baby.seronok!

p/s:tak pe, ada masa lagi.nanti baby pusing ok!

Unknown said...

dear....banyakkan bersabar ye...yang penting sekarang both of u selamat...itu yang kita nak...macam mana cara Tuhan tentukan, kita terima je ye....


we all love u so mucho.......

TK said...

Jangan sedih2..
nanti baby pun sedih.
If you are happy, baby will be happy too :)
Don worry..baby kdg2 mmg lambat turun, sometimes dah las minute.
Akak doa semoga everything will be ok..cant wait to see your baby..lepas tu baby lady of leisure pulak..

♥Eyza Qhairy♥ said...

Sabar faten.. jgn sedih2 sgt taw.. :)

Pae jauh dimata, tapi sentiasa dekat dihati kan.. :)

Mulan said...

take care fatin..

III bDkNaKaL III said...

ala cyg..xmo r sedey²...

Lady of Leisure said...

faten, dont be sad dear.. if u need someone to talk, u know how to reach me kan.. do take care ok.. hugs

FarEast said...

jgn sedih2 ... tak baik utk baby nanti ...byk kan bersabar ok :)